Tunisko - Cestopisy

Tunisko,země solného jezera

krása dvoudenní Sahary a špatná zpráva se štastným koncem a další cesty do Tuniska

Odlétávala jsem se synem Lukym do Tuniska to mu bylo 9 let,mladší syn zůstal doma u babičky,tenkrát se začalo lětat do Tuniska.Byli jsme ve městě Sousse,v hotelu u pláže s pěkným výhledem na moře,přitom v centru Sousse a blízko mediny a mešit.Dopledne jsme se věnovali těmto památkám,doporučuji,odpoledne koupání.Také jsme si zajeli do přístavu Port Katague,no a to bychom nebyli mi abysme si hned nezakoupili výlet plachetnicí.Bylo hezké pozorovat pobřeží z dálky zaskákat si z plachetnice přímo do vody,ale nejvíce jsme se těšili na 2 denní Saharu.Navštšva kolosea v El Djemu,zoo s velbloudem,který pil colu přímo z láhve,beduíni,kteří žili v podzemí,palmové oázy,jízda kočárem v oáze navečer tolik vytoužená Sahara.Projeli jsme se na velbloudech po Sahaře ,přijeli o púůlnoci na hotel v Douz,ráno jsme měli v 5 h stávat a jet dále,ale to by nebyl můj syn aby si ještě ač jsme byli unaveni nechtěl zaplavat v bazénu a podívat se kolem hotelu.Ráno jsme vstali po snídani se vydali na solné jezero,moc zajímavé,celý den pokračovali návvštěvama památek,měst,večer unaveni jsme se vrátili na pokoj plný krásných zážitků,dojmů,leč nám bylo zděleno,že cestovka zkrachovala a nemají pro nás odlet,no rána pod pás.Můj syn měl ale radost,jé mami to budeme v Tunisku déle a měl pravdu,majitel hotelu nás nechal ubytované i stravu nám poskytl a aý za 4 dny pro nás bylo místo v letadle.Nakonec dobrý konec.Jakmile ale viděl fotky mladší syn zatoužil též po Tunisku,tak jsme se tam několikrát vrátili,ale jezdili jsme od cestovky,která nám vycházela vstříc,opět procházení mediny,ale na Saharu už jsme s druhým synem nejeli,za o jsme mu ukázali přístav Port Kantague,podnikali jsme jiné výlety.Pak jsme se obrátili v tom stejném roce na tu cestovku,nebot mladší syn chtěl jet znovu.Tentokrát jsem odlétala jen s mladším synem,nebot starší nechtěl zameškat školu,což Michalovi,mladšímu synovi nevadilo.Stejná cestovka,stejné město.Tyden před odletem jsme dostali telegram,že mají volno v letadle jestli nechceme odletet o pár dní dřív,zdarma i s ubytováním.No jen hlupák by odolal této nabídce,samozdřejmě jsme mi přijali,bylo to opět super,ale je fakt,že se synama je pro mě dovolená unavující,přesto krásná,ty zážitky nám stoly za tu únavu.Ted mi zbývají jen fotky a vzpomínky synům je 23 a 21 let,někdy bych tak moc vrátila čas a vydala se snimi no ale nepřestala jsem jezdím sice většinou sama,ale vždy se najde parta čechů.kromě toho stále mě baví památky ale i koupání v moři a jsem štastna za každou chvíli,kdy mohu u něj být.